Po debiutanckim krążku Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda), świetnie przyjętym przez publiczność i krytyków albumie poświęconym mniej znanej twórczości Krzysztofa Komedy, wrocławska formacja EABS poszła za ciosem, wydając dwie kolejne płyty winylowe. Czarna została zarejestrowana na żywo w Katowicach – Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda) Live at Jazz Club Hipnoza, a różową Kraksa / Svantetic nagrano na taśmę i wydano w brytyjskim labelu 22a Music. O zielonym, studyjnym albumie wypowiadali się recenzenci z kraju i z zagranicy, był on również promowany w wielu rozgłośniach radiowych, nie tylko polskich. O płycie pisano m. in. w Polityce, Przekroju czy Rzeczpospolitej; zespół pojawił się też na okładce pisma Jazz Forum.
Niedługo po premierze debiutanckiej płyty EABS zagrał w prestiżowych salach w całej Polsce – w Studio S1 im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku i sali NOSPR w Katowicach. Zespół zaprezentował się na festiwalach, wśród których należy wymienić Woodstock w Kostrzynie nad Odrą, Spring Break w Poznaniu, Tauron Nowa Muzyka w Katowicach czy trasę Męskie Granie. EABS nie poprzestał jednak na scenach krajowych. Na swoim koncie ma także występy w Wielkiej Brytanii w ramach krótkiej trasy koncertowej, na festiwalu BuSH w Budapeszcie i XJAZZ w Berlinie, a także na trzech koncertach w Chinach. W 2019 r. zespół wydał autorski album Slavic Spirits, którego główną inspirację stanowiła „słowiańska melancholia” oraz to, co powiedzieli na jej temat muzycy, historycy, dziennikarze, pisarze, a także psychoterapeuci. Nowy krążek to próba kontaktu ze światem bezpowrotnie utraconej kultury, która przez niepiśmienność Słowian już nigdy nie zostanie dokładnie zbadana.